Kronos Mortus

Feliratkozás  Kronos Mortus hírcsatorna csatornájára  Kronos Mortus
metal e'zine
Frissítve: 5 óra 5 perc

FRUST_HATE – ENDarken EP

14 óra 38 perc

A pécsi székhelyű Frust_HATE (Benke Szabolcs – gitár/vokál, Tar László – basszus, Szabados Máté – gitár, Cseresnyés Balázs – dobok) egy viszonylag még fiatal csapat, de máris egy négyszámos EP-vel jelentkeznek. Ennek ellenére az ENDarken egy meglepően érett muzsikát rejt, még akkor is, ha van csiszolni való bőven. A főként groove-ra épülő extrém metal alapokat nagyon ügyesen vegyítik az olyan testvér stílusokkal, mint hardcore, vagy akár death metal. Hogy hogyan is működik ez a gyakorlatban? Nézzük végig a dalokat! 

Az ENDark egy nagyon súlyos riffel indít, ám ahelyett, hogy ebből egy nagy beindulás lenne, egyszerre megáll a zene, és egy új témából kezdi építeni magát elölről. Végül is működik, de kicsit szoknom kellett az elején, főleg, hogy egy nyitó számról van szó. Az viszont már itt előjön, hogy igazán jól megy nekik a különböző részek összefűzése. Ebben nagy szerepet játszik Cseresnyés Balázs ötletes dobolása. Nagyon érzi, hogy melyik téma milyen ütemet, húzást igényel. Ez már önmagában rengeteget dob a produkción. Szabados Máté és Benke Szabolcs gitár-riffjei újra és újra bele tépnek az arcunkba. Ez még úgy is hat, hogy a hangzás sajnos nem támogató kellőképpen. Sokkal erőteljesebb, tisztább megszólalás dukálna egy ilyen típusú zenéhez. Persze, azért így sem kása a végeredmény. Benke Szabolcs igyekszik annyira változatosra venni a vokált, amennyire csak lehetséges: üvöltés, visítás, acsargás, dallamos ének, mély hörgés, van itt minden kérem. Dicséretes ez a törekvés, még ha nem is működik minden egyformán. Az agresszív vokál remekül megy. Gondolom, ebben az is közrejátszik, hogy egy ideig a már veteránnak számító honi death metal csapat, a Malediction soraiban edzette a hangszálait. A dallamos részek viszont még gyenge lábakon állnak. Sokszor bizonytalan, sőt hamiskás a végeredmény. Ezen érdemes lesz dolgozni a továbbiakban.

A #Frusthate is egy erős darab, főleg, hogy időnként mély hörgés és duplázó nem kevés death metal-os ízt ad neki. Mivel ez egyben névadó is, hadd idézzek kicsit a zenekar koncepciójából: “a lírai én megtestesíti ezt az általam kitalált ‘érzést’. Életre kel a szörnyem, a Frusthate, ami a globális gyarlóságra adott érzelmi reakció, a tehetetlenség és az undor okozta felbaszottság.”

A Code: D.E.S.T.R.O.Y. a személyes kedvencem az EP-n. Szűk három perce ellenére, vagy talán pont ezért, de egészen kerek, jól eltalált szerzemény. Tetszik, ahogy forgatják a dalban rejlő energiát. A lassú döngölést nyers hardcore-os vadulás követ, amit már majdnem a grindcore-ig fokoznak, hogy aztán visszanyomják a fejed az iszapba. Tar László basszere pedig végig szigorúan csattog a mélyben. Hatalmas lehet a zúzda élőben.

Az In_FER_Num a magyar nyelvű előadás miatt kicsit kilóg a sorból. Sajnos a szöveg ritmizálás nem is sikerült olyan gördülékenyre, mint a többi számnál. A magam részéről az angol nyelvre voksolok, de az is érthető, ha a hazai közönséget szeretnék jobban megcélozni ezzel. Ha ez a helyzet, akkor ezen is érdemes lesz sokat finomítani a közeljövőben. Zeneileg itt sincs kivetnivaló. Sok helyen felütik a fejüket death metal-os elemek, de mint említettem, a Malediction-ös időszak biztosan mély nyomokat hagyott. 

Lényegében, ezek a benyomásaim a Frust_HATE első EP-je kapcsán. A két legszimpatikusabb dolog számomra, hogy rendkívüli módon süt belőlük a lelkesedés, valamint az, hogy nem korlátozzák le magukat egyetlen stílusra, még akkor sem ha (hazai pályán maradva) az Ektomorf fő hatása tagadhatatlan. Bátran merítenek több helyről, ahogy az adott hangulat, mondanivaló megkívánja azt. Ha az élő teljesítmény alá tudja támasztani, vagy akár felül írni az itt hallottakat, akkor még biztosan sokat fogunk hallani róluk. Az ENDarken mindenesetre egy határozottan ígéretes EP!

Kiadó: –
Kiadás éve: 2020
Stílus: Extreme / Groove / Thrash metal
Weboldal: facebook.com/frusthateofficial

Tracklist:

  1. ENDark
  2. #Frusthate
  3. Code: D.E.S.T.R.O.Y.
  4. In_FER_Num

Megérkezett az első exkluzív stúdió videó a Modern metalos Pennhurst-től!

cs, 09/17/2020 - 18:36

A dal a zenekar debütáló lemezén fog megjelenni, ami sajnos a kialakult koronavírus helyzet miatt csúszni fog a beígért őszi dátumhoz képest! A pontos megjelenés miatt figyeljétek a zenekar facebook oldalát: www.facebook.com/pennhurstband

A lemez 12 dalt fog tartalmazni, melyről Horváth Imre gitáros a következőket mondta: “Aki szereti a nyugati színvonalú modern metalt, nu-metalt, és mindezt magyar szövegekkel a saját anyanyelvén szeretné hallani, annak a Pennhurst első lemeze kötelező hallgatni való lesz” 

Archaic – szeptember 11-én koncert a Robot-ban a PMA és az Atrox Trauma zenekarokkal!

cs, 09/10/2020 - 17:00

Saját szervezésű bulin, végre idősatu nélkül, először lép fel négyesben Budapesten az ARCHAIC, ahol 1-2 új dal is felcsendül majd! A 2020-as év nem fog bevonulni a történelem legjobb évei közé. Az Archaic is megjárta a mennyországot és poklot is. Tagcserét megélni sosem egyszerű, ám a lendület visz tovább minket. Voltunk Izraelben, cseh, német, és magyar fesztiválokon, és most itt az idő, hogy visszatérjünk a föld alá! 2020.09.11-én igazi metal csemege lesz a budapesti ROBOT-ban! A hardcore fanatikusoknak nem kell bemutatni a nemzetközi szintű PMA zenekart, és az ATROX TRAUMA neve is hihetetlenül jól cseng az undergroundban! És a fő kérdés, hogy ki tudja meddig engedik az ilyen jellegű bulikat?   

Facebook event: https://www.facebook.com/events/robot/archaic-i-pma-i-atrox-trauma-robot/743395283113514/


ARCHAIC
:

Facebook: https://www.facebook.com/ArchaicBand
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3zTlP6MLkKI
Instagram: https://www.instagram.com/archaicmetal/
Spotify: https://open.spotify.com/album/7HGc9isUmGUXzRjUIQn3IS
Music-Store: http://archaic.bandcamp.com/

PMA:

A 2016-ban alakult PMA zenekar másfél év elteltével játszik most újra Budapesten. Az említett pesti koncerten mutatták be legutóbbi New York című kislemezüket. Most egy új single felvétele előtt állnak, de amíg az elkészül, addig várják, hogy találkozzanak veletek a Robotban.

YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GN_h0nDrTXo ; https://www.youtube.com/watch?v=18-obOtCGRE
Facebook: https://www.facebook.com/pmazenekar

Néhány év hallgatás után 2019 év végén visszatértünk a színpadra, amit megelőzött egy kb. másfél évig tartó próbahelyi gyakorlás, dalírás. Volt két elég jól sikerült koncertünk tavasszal az Archaic-os srácokkal, még „a nagy járvány előtt”. Játszottunk a semmiből megszületett Lowland fest-en. Augusztus végén legnagyobb örömünkre megnyertük a szarvasi Dobbantó tehetségkutatót, így október 10-11-én játszunk az A38 hajón az Öröm a zene döntőjében. De előtte fellépünk a Robotban, az Archaic és a PMA társaságában. 7 év után újra Budapesten! Találkozzunk a Robotban!! Keep Thrash!! We are back!! We are Atrox Trauma!!!

ATROX TRAUMA:

YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kAp5VMcOL5k ; https://www.youtube.com/watch?v=qnthzmJ1eDs
Facebook: https://www.facebook.com/Atrox-Trauma-182302468465334

Full of Anger Triumvirate 2020

h, 09/07/2020 - 18:05

HÁROM BULI IDÉN – SZOMBATON START NYÍREGYHÁZÁN! 

Bár az idei helyzet nem túl rózsás a zeneiparnak és a zenekaroknak (és ki tudja mi jön még…), azért mi sem adjuk fel és kemény melóval összehoztunk 3 saját szervezésű Full Of Anger Fesztivált többek között. Az alábbiakban összefoglaltunk pár fontos infót a bulikkal kapcsolatban, kérjük olvassátok el figyelmesen

Az első buli ezen a héten szombaton lesz Nyíregyházán, a Móricz Kertben 18 órai kezdettel. Bízunk benne, hogy mindhárom esemény akadálytalanul és sikerrel lefuthat majd.

A Debrecen helyett Nyíregyházán megrendezendő december 26-i bulira buszt indítunk Debrecenből, bővebb infó erről is lentebb!

FULL OF ANGER TRIUMVIRATE 2020:

Battles in the East Vol. 1. / Full Of Anger Warm-Up Party
Nyíregyháza, Móricz Kert | 2020.09.12. (Szombat) | 18:00

Angerseed – Death Metal | ‘Forever Burning Hatred’ EP-bemutató
Dying Wish – Melodic Heavy/Death Metal | ‘Üvöltő Sötét’ Lemezbemutató
Drow – Groovy Death Metal | ‘Unholy’ EP-bemutató

—–

Full of Anger Fesztivál Capital Edition Vol. 3.
Budapest, Blue Hell & KVLT | 2020.10.10. (Szombat) | 20:00

Headliner – Bejelentés szeptemberben!
Angerseed – Death Metal | ‘Forever Burning Hatred’ EP-bemutató
Krampüs – Death Metal/Grindcore
Nygmalion – Melodic Death Metal | ‘Deluminate’ Lemezbemutató
Zivatar – Industrial Doom/Death Metal | ‘Demons from the Deep’ Lemezbemutató

—–

XII. Full Of Anger Underground Metal Fesztivál
Nyíregyháza, Club Hollywood | 2020.12.26. (Szombat) | 18:00

Fellépők listája és plakát hamarosan! 

A december 26-i koncertre buszt indítunk Debrecenből!!!Jelentkezés és részletek: facebook.com/Angerseed | angerseed@gmail.com | +36-20/467-7019

Várunk mindenkit a bulikra, figyeljétek további híreinket és nyereményjátékainkat! 

A Nightwish koncertje is új időpontot kapott

h, 09/07/2020 - 17:49

A járványhelyzet miatt a Nightwish 2020-as turnéja is halasztásra kerül. Az új budapesti dátum 2021. május 31., helyszíne továbbra is a Papp László Budapest Sportaréna, és a vendégzenekarok sem változnak: az Amorphis és a Turmion Kätilöt játszik majd a finnek előtt.

A megváltott jegyek természetesen érvényesek az új dátumra. Ha nem megfelelő az új dátum, a jegyértékesítési ponttal kell felvenni a kapcsolatot 2020. október 4-ig. A Ticketportal országos hálózatában belépők már válthatók a 2021. május 31-i dátumra.

Tuomas Holopainen az alábbi üzenetet tette közzé: „Ezekben a rendkívüli kihívást jelentő időkben arra kényszerültünk, hogy tervezett koncertjeinket átütemezzük. Ez egy sajnálatos, de szükséges lépés volt annak érdekében, hogy mindenki biztonságát szavatolni tudjuk, és hogy a lehető legjobban kerüljünk ki abból a bizarr helyzetből, amelyben mindannyian vagyunk most. Ugyanakkor nem kell sokat várni ahhoz, hogy a karaván újra útra keljen. Addig is, vigyázzunk egymásra, és találkozunk 2021-ben!”

a Concerto Music bemutatja: HUMAN. :||: NATURE. European Tour 2021
2021. május 31., hétfő
Papp László Budapest Sportaréna
Nightwish, Amorphis, Turmion Kätilöt koncertek
Belépő: normál állójegyek 16.900 Ft, kiemelt állójegyek 19.900 Ft, ülőjegyek 13.900-19.900 Ft
Jegyek kaphatók a Ticketportal hálózatában.

Kapcsolódó weboldalak:

https://concerto.hu/
http://nightwish.com

https://www.facebook.com/concertoconcerts
https://www.facebook.com/events/433942830837383/

Dephosphorus – “Sublimation” dalpremier

p, 09/04/2020 - 18:00
7Degrees Records, Selfmadegod Records, Nerve Altar Records
CD | DIGITAL | LP
2020. szeptember 11
.

Tracklist:
Βορά Των Αιώνων (Devoured By Aeons) Ψυχοϊστορία (Psychohistory)
Εξύψωση (Sublimation)
Προς Το Απόκοσμο Φως Του Πυρήνα (Towards The Eerie Light Of The Core)
Absurd Aftermath
Multiple-Dimension Descriptor
Neural Lace
Into The Glory Of Eternal Orbit
In Dimensions 7 To 11
The Mists Rose Like Departing Dreams

DEPHOSPHORUS tagok:
Thanos Mantas
Chants
Panos Agoros
Kostas Ragiadakos
John Votsis

Links:

Pre-Order:
Vinyl EU / World: www.7degrees-records.de/shop/pre-order-new-releases/
CD EU / World: https://tinyurl.com/dephosphorus-sublimation
Vinyl USA / World: https://nervealtar.storenvy.com

http://www.dephosphorus.com www.dephosphorus.bandcamp.com www.facebook.com/dephosphorus www.instagram.com/dephosphorus

Demolizer – “Copenhagen Burning” videopremier

p, 09/04/2020 - 12:00

A Demolizertől egy dühös, gyors thrash metált kapunk, ha tetszik a Slayer, az Exodus és / vagy a Municipal Waste, akkor imádni fogod ezeket a srácokat.

A “Copenhagen Burning” a DEMOLIZER hamarosan megjelenő albumának, a “Thrashmageddon” új videója és nyitódala.

A banda 2014-ben alakult, “Ghoul” című első EP-jük rá négy évre jelent meg, de az igazi vízválasztó 2019 volt: a Demolizer a dán W:O:A Metal Battle döntőjébe jutott és kiadta saját készítésű demó és single párosát a Spotify-on. Mindezek mellett 2019-et dán és orosz turnékkal töltötték, valamint befejezték “Thrashmageddon” című debüt albumukat melyet digitális, CD és LP formátumban ad majd ki szeptember 11-én a Mighty Music. Készüljetek, mert az album egy igazi agyrepesztő csapás lesz a tarkótokra.

Zenekar tagok:
Ben “Polle” Radtleff: gitár, vokál
Aria Mobbarez: gitár
Bjørn “Krölle” Hjortgaard: basszusgitár
Max Petrén Bach Hansen: dob

Web:
Facebook
Website
Spotify
Instagram

Across The Swarm – “Projections” albumpremier

cs, 09/03/2020 - 12:00

Az olasz ACROSS THE SWARMProjections” című új albuma szeptember 4-én jelenik meg a Time To Kill Records kiadónál, de már most streamként meghallgatható a teljes lemez!

Projections by Across The Swarm

A Projections a fények és árnyak közötti utazás, viszont ahelyett hogy a közepén egyensúlyozol, folyamatosan kibillensz, megérintve szélsőséges csúcsokat és a lét tudatát. Sötét kompromisszumok útja ez, folyamatos keresés magadon belül és kívül, mely által minden mindig megújul, újjászületik és meghal egy kicsit, napról napra elfogadva az áldozatot ami az emberséggel jár.A Projections a második kiadvány az “Across The Swarm” albumból, amely hét lényegre törő és agresszív, groove mátrix által megtámogatott death metál dalával összehozza eddigi behatásainkat. Egy olyan tömör albumra törekedtünk, melyben a lineárisan felépülő dalok olyan tulajdonságokkal rendelkeznek amit nem feltétlen lehet a death metál jelzővel illetni. A felvétel (Domination Studio, San Marion, Olaszország), a mixelés és a masterelés (Steve Wright a Wrightway studióból, Baltimore, USA) a tiszta és éles hangzásra fókuszált, de egyúttal fontos volt megtartani egy meleg, emberi érzést.

“Projections” tracklist:

01. Monito
02. Knowing Became Doing
03. Projections
04. Own Life
05. The Friction
06. Waiting For The Hyenas
07. Motionless

A “Projections” eredetileg áprilisban jelent volna meg, de a koronavírus-járvány miatt a Time To Kill Records úgy döntött, hogy elhalasztja a megjelenést.

Az albumot Simone Mularoni és Simone Bertozzi készítette a Domination stúdióban (Rhapsody, Labyrinth, Gory Blister) és Steve Wright (Dying Fetus, Misery Index) végezte a keverést. Az albumon Raphael Saini (Iced Earth, Cripple Bastards) szerepel dobon.

Pre-orders:

https://timetokillrecords.bigcartel.com/products

https://acrosstheswarm-ttk.bandcamp.com/album/projections

Zenekari tagok:

Francesco A. Flagiello – Vokál
Marco Lambertini – Gitár
Luca Sammartino – Gitár
Mirco Diana – Basszusgitár

PAIN OF SALVATION – Panther

h, 08/31/2020 - 07:42

Daniel Gildenlöw egy zseni! Vannak profi zenészek, tehetséges zeneszerzők, kiváló hang adottságú énekesek a rock és metal világban, de ha mindez egyetlen személyben összpontosul, akkor nem tudom más jelzővel illetni. Még ezen kategórián belül is kevés a hozzá hasonló, végletekig őszinte személyiség, ami legalább annyira alakítja a Pain Of Salvation arculatát, mint maga a zene. Kétségtelen, hogy Daniel a főnök, de aktuális zenésztársaival mindig is családként működtek. A Panther-en nagyon érezni ezt a kohéziót, de ne szaladjunk ennyire előre!

Még a One Hour By The Concrete Lake lemezzel kapcsolódtam be a Pain Of Salvation történetébe, úgyhogy eléggé képben vagyok velük kapcsolatban. A kezdeti Dream Theater hatáson nagyon hamar átütöttek az egyedi jellemvonások. A One Hour, még mindig az egyik kedvencem tőlük, de igazán a The Perfect Element I és a Remedy Lane mutatta meg először a banda oroszlánkörmeit. A Be nagyon magas labda volt, mind a rajongóknak, mind a zenekarnak. Szerintem, Daniel még túl fiatal volt akkoriban egy ekkora mű elkészítéséhez. Bátor lépés volt, komoly zenei kísérletekkel, magvas gondolatokkal. Ha úgy vesszük, végül is erről szól a zenei progresszió, de talán pont ennek okán kicsit felemás lett a végeredmény. Innentől kezdve eléggé megoszlik a táboruk. Vannak akik a Remedy Lane-t sírják vissza azóta is, mások viszont igyekeznek lépést tartani Daniel-el és csapatával. A Scarsick kiváló ötvözete volt a különböző stílusoknak, egyben modernizálta is a zenekar hangzását, de az utána következő Road Salt lemezek ősrock-ja megint sok rajongónál kiverte a biztosítékot. Én sem voltam a legnagyobb rajongójuk ebben az időben, de azt el kell ismernem, hogy itt is születtek hatalmas nóták. Az In The Passing Light Of Day előzményeit, Daniel hosszan tartó betegségét, kórházi élményeit most nem kívánom részletezni, de maga a lemez az eddigi legsötétebb, legkeményebb és egyben a legszemélyesebb alkotás lett a zenekar pályafutásában. Olyan mértékű zenei és érzelmi hullámvasút ez az anyag, hogy nemcsak megélni, megírni lehetett nehéz, de még a hallgatónak is feladja a leckét rendesen. Ennek a tükrében joggal merülhet fel a kérdés, hogy milyen zene követhet egy efféle monstrumot?

A Panther nem akar semmivel versenyre kelni. Az eddigi szálak el lettek varrva annak rendje és módja szerint. A hangnem kevésbé személyes, sokkal inkább társadalomkritikai, politikai kérdéseket feszeget. Akkor ez most egy gyengébb lemez? Ellenkezőleg! A Panther akkora 10-es, hogy csak na! Sőt, meg merem kockáztatni, hogy most első ízben kezdett rezegni a léc az idei Psychotic Waltz album alatt, amit eddig az év lemezének tituláltam. Azt kell mondjam, a The Perfect Element I és Remedy Lane óta nem született ilyen egységes lemez a Pain Of Salvation műhelyében. Daniel zsenialitását már említettem, s úgy tűnik, még mindig nagyon tudja, hogyan kell elképesztő erejű dalokat írni. Végig nagyon magas a színvonal. Egyetlen gyenge pontot sem fedeztem fel, ami a társakra is hatványozottan igaz. Léo Margarit már az In The Passing Light Of Day-en bizonyította, hogy fantasztikus dobos, de itt is végig hihetetlenül agyas dolgokat üt. Ragnar Zolberg ugyan távozott a bandából, viszont cserébe egy régi fegyvertársat üdvözölhetünk újra Johan Hallgren személyében, aminek én felettébb megörültem. A büllentyűket továbbra is Daniel Karlsson kezeli, aki 2011 óta a zenekar oszlopos tagja. Gustaf Hielm még feljátszotta a basszus témáit, de már nem erősíti tovább a Pain Of Salvation sorait. 

A Panther lényegében egy kiválóan sikerült modern progresszív metal lemez, ahol jól megférnek a klasszikus elemek a djent széttördelt borulataival és egy rakás elektronikával. Az Accelerator remek nyitó nóta. Pár pillanat, és be is ránt az album lehengerlő hangulata. Daniel ügyesen forgatja a nézőpontokat. Imádom a szövegét. Nemhiába készültek klippek erre, a Restless Boy-ra és a Panther-re, mert egyértelműen ezek a húzó számok. A többivel sincs gond, de az említettek talán hamarabb hatnak. Az Unfuture egy nyomasztó, hipnotikus középtempóra épít. Igen súlyos darab. A húzása kicsit a The Big Machine-ra emlékeztet, a második lemezről. A Restless Boy elekrtonikus alapokból és nyugtalan ritmusokból bontakozik ki. Tökéletes összefonódása zenének és mondanivalónak. A végére rendesen megőröl. A Wait egy hagyományosabb, de nem kevésbé hatásos dal, amit viszont Daniel érzelmes éneke tölt csordulásig. A Keen to a Fault ritmusai számomra már néhol követhetetlenek, de ez remek alkalom és hely a további meglátásokhoz. Az, hogy mennyire profi muzsikusok játszanak itt, megkérdőjelezhetetlen. Ám ezt nem tolják folyamatosan az ember arcába. Nincsenek öncélú hangszeres maszturbációk. A tudás “csak” biztosítja a gazdag szókincset, így semmi sem szab határt az elképzeléseknek. Azért azt sem mondanám, hogy fukarkodnak a hangszereléssel. Valódi örömzenélés megy itt kérem! Nem a fogaskerekek kattogását hallom, hanem a vér pezsdülését. Ez a zene élvezettel készült, játékosan, egymásra tökéletesen ráhangolódva. Ezért is annyira színes, élettel teli a végeredmény. Még sokadik hallgatásra is fedezhetünk fel finomságokat. A Fur egy instrumentális átvezető tétel. Gondolom sokan asszociálnak majd a The Last Of Us-ra, mivel Gustavo Santaolalla pengetett hasonlókat abban a soundtrack-ben. Ezt követi az album címadó dala, ami egyik személyes kedvencem. Négy perces játékideje ellenére rendkívül változatos, mintegy kivonata az egész anyag hangulatának. A Species egy Soundgarden ízű groove-os, merengős szerzemény. A szöveg ismét nagyon el van benne találva. Lezárásképp kapjuk meg a bő tizenhárom perces Icon-t, ami egyben az album legintimebb momentuma. A gyermekkor nyomasztó érzéseiről és a felnőtté válás folyamatáról. Egyszerre van jelen a veszteség szomorúsága és a személyes felelősség nyomasztó terhe. Mint mondtam, nem játszanak feleslegesen. Ez olyannyira igaz, hogy ebben az utolsó dalban hangzik el a lemez egyetlen gitárszólója.

Nem tudom, mit mondhatnék még azokon kívül, amit már megtettem. Nem lennék meglepődve, ha rengeteg ősrajongó vissza pártolna hozzájuk, mert amellett, hogy ez egy ízig vérig modern és előre mutató lemez, mégis annyira kerek és egységes, hogy a Remedy Lane híveinek a keblét is megdobogtathatja. Én mindenesetre emelem kalapom, azzal a bizonyossággal, hogy a Pain Of Salvation zenei tárháza kimeríthetetlen.

Kiadó: InsideOut Music
Kiadás éve: 2020
Stílus: Modern Progressive Metal
Weboldalhttp://painofsalvation.com/

Tracklist:

  1. Accelerator
  2. Unfuture
  3. Restless Boy
  4. Wait
  5. Keen to a Fault
  6. Fur
  7. Panther
  8. Species
  9. Icon

Pontszám: 10

Omega Diatribe interjú

v, 08/30/2020 - 06:26

Üdvözlet! Több mint 10 éve léteztek és ennek meg is van az eredménye. Magyar bandához képest hamar kitörtetek! Ti is így látjátok? Nehéz volt idáig eljutni? Sok múlt a szerencsén is?

Milán: Kitörtünk? (nevet) Nagyon jó ezt hallani, de szerintem még van melónk a kitörésig. Hatalmas szerencsénk, hogy van egy Hájer-Ákos páros a csapatban, ők tudják igazán, hogy mennyire nehéz volt idáig eljutni.

Hájer: Köszi a kedves szavakat. A kitörés még valóban arrébb van, de dolgozunk az ügyön… Aztán meglátjuk, hogy mit szán nekünk a sors! Arra mindenképp büszkék vagyunk, ahol tart jelenleg a zenekar és ahová vezetett a kitartásunk és a zenei alázatunk. Nehéznek persze, hogy nehéz volt idáig eltolni a zenekar szekerét, hiszen Ákossal már 2008 óta csináljuk az Omega Diatribe dolgait, amiből a nagyérdemű csak 2012-ben kapott ízelítőt. Volt egy csomó tagcserénk és mindenféle életvitelből fakadó probléma amit helyre kellett rakni ahhoz, hogy a zenekarozást sokáig tudjuk még csinálni. Mindenesetre bármennyire is nehéz volt, csodálatos tapasztalás és fejlődés volt idáig eljutni. Számomra nincs is bámulatosabb dolog annál, mint a semmiből létrehozni valamit aminek az emberi lélek a forrása. Ez a zenénk!

Ákos: Igazság szerint nem is érzem magunkat egy szerencsés zenekarnak, ha belegondolok miken mentünk keresztül a kezdetek óta. Elég csak a tagcserékre gondolni, vagy éppen arra, hogy a mai napig egyetlen magyar management sem volt vevő arra, hogy velünk dolgozzon. De még számtalan pont volt, ahol feladhattuk volna. Nem sok olyan mérföldkövet tudnék felsorolni a zenekar életében, ami a szerencsének köszönhetően teljesült. Általában szükségszerűen a saját kezünkbe vettük a feladatokat amik az előrelépéshez elengedhetetlenek voltak. Természetesen ez meg is hosszabbította a fejlődési folyamatot, hiszen ezekbe a feladatokba bele kellett tanulnunk, illetve mindig egyre több lett a belőlük ahogy növekedett a zenekar. Ez most ott tart, hogy nap mint nap munka után még zenekari ügyekkel foglalkozunk folyamatosan. Sokszor nem könnyű, de ilyen a szerelem.

Három album már legördült. Idehaza mennyire sikerült a hiánypótlás ebben a stílusban?

Hájer: Azt mondják, hogy sikerült (nevet). Az őszintét megvallva sosem akartunk egy bizonyos stílushoz tartozni, sokkal inkább csak olyan zenét akartunk csinálni, amiért rajongunk. Az tény, hogy nem sok zenekar mozog hasonló zenei világban itthon.

Ákos: Igen, ezt a hallgatóság talán jobban meg tudja mondani. Várjuk a válaszokat sms-ben a 0690-666-os emelt díjas telefonszámra.

Szeptember elején megkapjuk tőletek a negyedik teljes albumot. Milyen értékeket visel? Milyen irányba kanyarodtatok és fejlesztettétek a zenéteket?

Milán: Mindenképp egy modernebb, letisztultabb és mégis változatosabb lemez lett a Metanoia. Amikor elkezdtünk együtt dolgozni a srácokkal, már kész volt az egész Trinity és habár az is egy egyenesebb anyag, mint az elődei, szerintem mégis alapvetően egy elég tipikus OD lemezről van szó. Sokat beszélgettünk Gergővel, hogy szerintem külső hallgatóként mitől lenne jobb a zenekar és valahol ő is érezte, hogy lépni kell egy újabb irányba. Ha valaki úgy áll majd neki a Metanoiának, mint én, akinek csak a barátai zenészek, akkor biztosan sokkal könnyebben fogja megemészteni a hallottakat, mint korábban.

Ákos: Nem vagyunk már tinédzserek és itt egy halálos járvány, nincs már sok időnk arra várni, hogy valaki megértse a zenénket. Ideje betörni a pop zenei piacra (nevet).

Neves Jens Bogren svéd producert, miért neveznéd az egyik legjobbnak számotokra ebben a műfajban? Mit tudott pluszként nyújtani?

Hájer: Számomra teljes mértékben egy ligában mozognak Tue Madsen-nel. Nem tudom azt mondani, hogy az egyik jobb a másiknál, egyszerűen csak másabb… Jens olyan zenekarok lemezeivel tette le a névjegyét, mint a Sepultura, Dimmu Borgir, Katatonia, Arch Enemy…stb. Ez valamilyen szinten reprezentálja a kvalitásait. Számunkra mégis az volt a döntő érv, amikor elküldte az első dalt, hogy Ő mire gondolt.

Milán: Egyébként most, hogy az egész koncert szettet hallgatom az őszi szezon miatt, nagyon feltűnő a különbség a 2 utolsó lemez között, pedig Tue is remek munkát végzett. Jens melója nagyon passzol a Metanoia hangulatához, leszedi a fejem…

A „Metanoia” szerintetek mekkorát fog dörrenni? Mennyire lehet manapság idehaza és külföldön sikert elérni? Melyik a fontosabb számotokra?

Milán: Reméljük, hogy nagyot! (nevet) A két klippes dalra elég jó kritikákat kaptunk, ami azért elég jól összefoglalja a komplett anyagot. Szóval bízunk benne, hogy ezzel a lemezzel ismét léphetünk párat előre. Szerintem a mi esetünkbe teljesen érthető, hogy a külföldi irány van prioritásban. Ne érts félre, imádunk itthon játszani és eszméletlenül boldogok vagyunk, hogy bármerre járunk találkozunk olyan arcokkal, akik követnek minket. De miért akarnánk évről évre ugyanazokat a magyar köröket lefutni, amit már 10-15 alkalommal végig toltunk… Többek között most van egy Belga-Luxemburg hétvégénk. Még egyik országban sem jártam… Nyilván nagyobb izgalommal futunk neki egy ilyen hétvégének, mint egy Debrecen- Nyíregyházának. Pedig direkt azért mondtam ezt a két várost, mert mocskosul imádunk náluk nyomulni. De érted, Debrecenben már annyiszor ittam, hogy össze se tudnám számolni, Fehérvár után a kedvenc vidéki városom… Még van bennünk lendület rendesen és izgatottan megyünk neki az új dolgoknak.

Ákos: Mindig nagy reményekkel állunk ilyenkor a megjelenéssel kapcsolatban, de ugyanakkor tisztában vagyunk azzal a ténnyel, hogy a mai zenefogyasztási kultúra teljesen másképp működik, mint amiben mi nőttünk fel. Egyre kevesebb ember hallgat végig egy teljes albumot. Ezt mi is tapasztaltuk már mikor pl a Trinity-ről felhasználtunk egy-egy számrészletet rövid turnévideókhoz, és többen írtak ránk, hogy ‘fú de jó, ez valami új szám lesz?’. Közben ott volt a lemezen már egy éve (nevet).

Jelen helyzet miatt mennyire aggódtok? Gondolok itt arra, hogy nem sikerül annyit koncertezni, mint amennyit szeretnétek! Mely időpontok tűnnek biztosnak?

Milán: Én nagyon aggódom, főleg ugye a külföldi dátumok vannak veszélyben. Amíg azokat le nem zavarjuk, folyamat veszélybe lesznek. Lövésünk sincs mi lesz itt az ősszel, de nagyon bízunk benne, hogy jól alakulnak a dolgaink.

Ákos: Nem rég tettük közzé a turnéflyerünket, ami 24 állomást tartalmaz év végéig, ezekből már négyet el kellett halasztanunk jövő évre. A többi egyelőre fix, de ez bármelyik pillanatban változhat. Főleg, hogy most szeptembertől újabb szigorításokkal kecsegtetnek. Csak remélni tudunk, hogy minél több bulit le tudunk majd nyomni.

A megjelent klippes dalokról mit mondanál? Hogyan állt össze mindez? Mi minden kell egy ilyen megvalósításához?

Hájer: A Parallel c. klipnél tapasztaltuk meg először, hogy milyen az amikor 12 ember dolgozik a zenekaron kívül a produkció sikeréért. Eszméletlenül inspiráló volt és egyúttal megtisztelő is, hogy ezek a szakemberek mind annyira hisznek benne, mint mi és próbálják a lehető legjobbat kihozni az anyagból, ami majd a végén a vászonra kerül. Ezúton is pacsi a Thornfields Production-nek, akik szerintem valami elképesztő képi világgal támogatták meg a dalt. A Mirror Neuron pedig a másik véglet volt… Teljes gerilla üzemmódban, mindent magunk csináltunk a mozgóképen, mivel teljesen kifutottunk már a büdzsénkből (nevet).

A Metal Scrap Records fogja megjeleníteni az albumot. Miért választottátok őket, miért voltak ők szimpatikusak? Világszerte megjelenik a kiadványotok több formátumban?

Hájer: A Metal Scrap Records szárnyai alatt jelent meg a Trinity lemez is és mivel teljes mértékben meg voltunk elégedve azzal, amit nyújtottak nekünk, így adta magát, hogy az új korong felett is Ők apáskodjanak. Míg a Trinity 2000 példányban jelent meg, a Metanoia már 2500 példányban lát napvilágot Európában, az Egyesült Királyságban, Japánban és az Egyesült Államokban egyaránt, gyönyörű 6 paneles DIGIPAK formájában. Ezen felül természetesen az összes jelentősebb streaming platformon elérhető lesz a lemez, hiszen ez már elengedhetetlen.

Idén történt már valamilyen érdekesség vagy meglepő dolog veletek?

Milán: A vírus kitörésénél egy egész napot ott hesszeltünk a milánói reptéren, aztán pedig életemben először a februári napsütésben áztattam a lábam a spanyol tengerparton. Emelett pedig felvettünk egy lemezt és túléltük egy világjárvány első fázisát. Nagyjából ennyi.

Ricsi: Számomra az idei legérdekesebb dolog az volt, amikor februárban fürödtem Spanyolországban a tengerben, és mintha nyár lett volna azt éreztük. Aztán mentünk és lenyomtunk egy hatalmas bulit az egy elég jó párosítás volt.

Tamás: Sosem töltöttem még 10 órát várva egy reptéren, de annyit elárulhatok, hogy elég sok euró kell hozzá, hogy végig idd ezt a felesleges időt (nevet). Cserébe viszont februárban belecsöppensz Spanyolországban a késő tavaszba este pedig egy brutál koncertbe, ahol megőrülnek az emberek a zenénkre.

Kérlek sorolj fel 3 dolgot, ami miatt érdemes zenélni! Milyen cuccokkal ajánlott kezdeni egy alakuló zenekarnak? Mennyire sok pénz kell hozzá?

Milán: Siker, pénz, csillogás. Ezekért mondjuk mindenképp érdemes csinálni, nekünk viszont valami egészen más jutott! (nevet) Pont annyi lóvé kell hozzá, amekkora célokat tűzöl ki magad elé. Ha pusztán elég a zene szeretete, akkor elég ha már egy használható kis cuccot összeraktok magatoknak. A többi meg majd úgyis jön magától, érezni fogod belül.

Hájer: Számomra egyértelműen az alkotás és annak menete, a zene önterápiás hatása és az, hogy szinte minden hétvégén útra kelhetünk a srácokkal.

Ákos: Zenélés közben az ember egy flow állapotba kerül, amikor is semmi másra nem gondol, részévé válik a zenének. Ilyenkor minden problémád elszáll, jobb mint bármilyen terápia. Kiadhatod magadból a rengeteg felgyülemlett negatív energiát.

Tamás: Csak ismételni tudnám amit a srácok írtak.

Milyen megpróbáltatásokra kell felkészülni a kezdőknek? Milyen hibát ne vétsenek!

Milán: Nem hiszem, hogy erre fel lehet készülni és nem is biztos, hogy szükség van rá. Mindenkinek fontos a saját útját járni, a saját bőrén megtapasztalni azt a sok szart, ami ahhoz kell, hogy A-ból B-be eljuss. Az ügyesebbek úgyis figyelnek és egy csomó dolgot elleshetnek az előttük járóktól. Erre is szükség van. De a legfontosabb mindenképp az alázat és a tisztelet. Ha ez hiányzik, akkor kuka az egész. Imádnod kell a zenét, alázatosan kell hozzáállnod a zenéléshez és tisztelned kell a közösség tagjait. Sok fiatal, tele lóvéval, megveszi a jó cuccokat, ír egy lemezt, felveszi egy jó helyen, aztán várja a csodát. Ha nincs meg minden lépcsőfokok, akkor hamar elesel… Ezek az arcok hamar ki is esnek, mert sosem jelent számukra annyit az egész, hogy megérdemeljék az érzést, ami minket is elfog minden este a színpadon.

Ricsi: Rengeteg áldozattal jár ha valamit ebben a szakmában el akar érni az ember, erre mindenképpen fel kell készülni. Az életedet kell a zenélés köré építeni ha komolyan akarod csinálni. Mindenképpen jól meg kell válogatni hogy kivel kelsz útra.

Ákos: A kérdést kicsit megkerülve én azt gondolom, hogy a zenélésben a legfontosabb, hogy szeresd amit csinálsz. Ha senki másnak nem tetszik, akkor is a lényeg, hogy te élvezd. Folyamatosan képezni kell magad és aztán úgyis eldől, hogy lesz e belőle valami. És ha nem, akkor is kit érdekel, amíg te jól érzed magad.

Tamás: Milyen hibát ne vétsenek? Ne áruld el a többieknek, hogy van jogosítványod (nevet)

Az idei év hátralévő részében mit terveztek?

Hájer: Nagyon bízom benne, hogy a legtöbb állomást le tudjuk zavarni a Metanoia lemezbemutató turnéján, aztán nekiállni a harmadik klipforgatásnak év végén, jövő év elején.

Ricsi: Minél jobban megcsinálni a bulikat ami marad belőlük.

Sokat szoktatok kommunikálni rajongókkal neten vagy élőben?

Milán: Inkább élőben vagyunk jobbak. Ilyen old school arcok vagyunk, hogy sörrel a kézben jobban megy. (nevet)

Hájer: Én alapvetően nagyon szeretek új emberekkel megismerkedni, így bárkivel szívesen kommunikálok akár személyesen, akár online aki úgy érzi, hogy szeretne váltani pár szót.

Ricsi: Legfőképpen koncerteken szoktunk kommunikálni azokkal akik megszólítanak egy két pozitív gondolattal.

Ákos: Én mondjuk kicsit antiszoc vagyok. Örülök, ha nem kell túl sok emberrel beszélgetnem. De próbálok azért helytállni és fejlődni ebben is (nevet).

Tamás: Én meg aztán beszélek mindenkivel ha jót mond, ha nem. Persze vannak napok amikor én is inkább antiszoc módban nyomom.

A legutóbbi rajongó mit mondott a zenétekre?

Milán: Várj csak. Igazi rajongó?… Anyukám pár hete írt, hogy egész jó lett a Parallel klipje!

Ricsi: “Húú, hát ez atom-brutál!”

Tamás: “Ez nagyon király volt! Iszunk végre valamit?”

Hájer: “Ti vagytok az inspirációm!”

Köszönöm az interjút, sok sikert!

Mi is köszönjük a lehetőséget és a király kérdéseket! Reméljük hamarosan minél többetekkel együtt piríthatunk a koncerteken.

http://omegadiatribe.com http://facebook.com/omegadiatribe

TRIDENT – North

v, 08/30/2020 - 06:01

A Trident alapító-gitárosának Johan Norman-nak nagy tisztelője vagyok még a Satanized/Decameron-os időkből, a Dissection „Storm of the Light’s Bane” örökérvényű klasszikusáról sem feledkezve meg, továbbá a Soulreaper anyagait nagyon kedveltem és kedvelem a mai napig. A Trident nevű csapatát is annak kezdeteitől kísérem figyelemmel: a debütáló 2010-es „World Destruction” korong a megjelenésekor nagy kedvencnek számított.

A rendkívül masszív 2015-ös „Shadows” EP megjelenésekor Johan (Reaper) és Per Owe Solvelius (Ulv) gitárosok maradtak csupán a régi tagságból, hozzájuk csatlakozott Defiler énekes és Goat dobos (ex-Altar of Sacrifice, ex-Nox Aurea, ex-Death Tyrant) valamint Beast basszeros. A „Shadows” után hosszú szünet következett az új anyag terén, mindazonáltal ez nem jelentette azt, hogy a csapat leállt, hanem szép csöndben írogatták/csiszolgatták a szerzeményeket, s a végeredményt tekintve azt kell, hogy mondjam, mindenképp megérte a várakozás. Annyi változás történt a felállásban, hogy Bloodlord (ex-Lord Belial, ex-Death Tyrant, Vassago) lett az új basszusgitáros (nem mellesleg ő producelte és keverte a „Shadows” EP-t).

Aki eddig is kedvelte Johan Norman munkásságát és társai régebbi csapatait, a „North” lemezzel 9 rendkívül változatos, mesterien megkomponált svéd blackened death metal himnuszt kap majd egy óra játékidővel. Johan még a tavalyi év végén megtisztelt azzal, hogy átküldte nekem 2 szám végleges változatát (az „Imperium Romanum” a „Death” című dalokat), így nagyjából tudtam, mire számíthatok majd a teljes lemezzel kapcsolatosan. Dőreség lenne a részemről összehasonlítani a „North”-t és a Storm of the Light’s Bane”-t, nem is teszem, ám hasonlóan jóleső érzések kavarogtak bennem a „North” hallgatásakor tegnap éjjel, mint anno a „Storm of the Light’s Bane”-nel történő megismerkedésemkor. (Ne feledjük el azonban: Johan Jonnal olyan halhatatlan számokat alkottak közösen, mint az „Unhallowed, a „Thorns of Crimson Death” és a Soulreaper”).

Nálam eddig ez az év lemeze, ha a blackened death metal vonalat tekintem hivatkozási alapnak, s a „North” fényét külön emeli Juanjo Castellano csodálatos borítója.

Azt hiszem, mindezek tükrében a pontszám nem lehet kétséges (10) és remélhetőleg Johanékat a közeljövőben élőben is elcsíphetem a közelben.

Kiadó: Non Serviam Records
Kiadás éve: 2020
Stílus: Death / Black Metal
Weboldalfacebook.com/Trident666official

Tracklist:

  1. Enter
  2. Death
  3. Imperium Romanum
  4. Summoning
  5. Pallbearers Hymn
  6. Final War
  7. Possession
  8. North
  9. Schaman

Pontszám: 10

VOODUS – Open the Otherness EP

v, 08/30/2020 - 05:51

Nem oly régen, tavaly novemberben írtam a Voodus 2018-as „Into the Wild” albumáról egy hosszabb ismertetőt, bemutatva a csapat előzményeit is többek között. Tobbe és harcostársai idén új anyaggal jelentkeztek: június 22-én megjelentettek egy több mint 24 perces EP-t ”Open the Otherness” címmel a svéd Shadow Records/Regain Records jóvoltából. A Voodus az „Into the Wild” óta kisebb tagcseréken esett át: Tobias Fongelius és Erik Kjönsberg mellé felsorakozott Desecrator basszusgitáros (Pagan Rites, Stormdeath, ex-Styggelse) és Marcus Fors dobos (Xul, ex-Vornth, ex-Jormundgand).

AZ EP mindössze 2 hosszabb szerzeményből áll, de a számok hosszúsága egyáltalán nem megy a minőség rovására véleményem szerint.

A „Pillars of Fire” című számmal indít a Voodus és a fenyegető kezdő-riffelés után egy pazar akusztikus rész következik, ezáltal jól felvezetve az utána következő könyörtelen pusztítást, mely természetesen nem nélkülözi a dallamokat sem. Tobbe mélyen okkult szövege kiválóan illeszkedik a Voodus zeneiségéhez, a „Pillars of Fire”-hez egyébként a Regain Records készített egy látványos szöveges videót.

A címadó „Open the Otherness” nóta szép harmóniákkal kezdődik, utána újra beköszönt a Voodus által művelt kegyetlen svéd black metal, s ez a dal is rendkívül változatosra sikeredett, a jéghideg gitárhangzás mellett a harmóniák is jócskán szerepet kapnak. Érdekességként hozzáfűzném, hogy a szöveget Mika Belfagor Hakola jegyzi, aki többek olyan hordákból lehet ismerős a black metal fanatikusok számára, mint az Ofermod és a Nefandus.

Az igényes lemezborítót ismét Ars Moriendee brazil művész készítette el a Voodus számára.

Mindent összegezve ezúttal is egy pokoli nagy 10-sel jutalmazom a svéd bandát, s akinek bejött az „Into the Wild”, ezt a kiadványt is érdemes beszereznie, csalódás kizárva!

Kiadó: Shadow Records
Kiadás éve: 2020
Stílus: Black Metal
Weboldal: facebook.com/voodus666

Tracklist:

  1. Open the Otherness
  2. Pillars of Fire

Pontszám: 10

Terápiás mélységek a Vas Csúcs örökkévalóságában – megjelent az új The Devil’s Trade lemez

p, 08/28/2020 - 15:19

Alig két évvel a ’What Happened To The Little Blind Crow’ után új albummal jelentkezik Makó Dávid – a 2000 méteren született történet fontos mérföldkő a produkció zenei evolúciójában, a szerző belső utazása pedig olyan elemi erővel üt át a dalokon, hogy lehetetlen nem elmerülni benne.

 A The Devil’s Trade előző lemeze még a Golden Antenna Records gondozásában jelent meg, a ‘The Call of the Iron Peak’ viszont már a kultikus underground kiadó, a Season of Mist istállójában debütál. A két korong között csak látszólag telt el ennyi idő – 2019 nyarán a SOM vezére egy háromdalos demo meghallgatása után szerződtette Dávidot, novemberben már fel volt véve az anyag első verziója, januárban pedig le is adta a kiadónak. Tavasszal, egy 11 állomásos európai turnén – köztük az ikonikus Roadburn Fesztivállal – mutatta volna be az új tételeket, de közbeszólt a COVID-19, a turné átkerült 2021-re, a lemezmegjelenés pedig idén augusztusra.

Ahogyan az előző kiadvány esetében, a dalokat ezúttal is Szabó ‘Nagyúr’ Mártonnal rögzítették, borító pedig ismét Borbás Róbert  (Grindesign) keze munkáját dicséri. „Egyszerűen nem tudok elképzelni nála megfelelőbbet sem szakmai, sem emberi szempontból.” – fogalmaz sokatmondóan az énekes-dalszerző a grafikus-tetoválóművésszel közös munka kapcsán, az ablakból a Vas Csúcsot kémlelő holló alakja egyébként a debüt single, a Dead Sisterhez készült videó animációjában „életre is kel”.

Egy elvonulás során, az Alpokban született album fő motívuma a „Vas Csúcs”, mely egyfajta keretes szerkezetben megjelenik az elején és a végén is. Az előző lemezhez képest Dávid zeneileg és mondanivaló szempontjából is megnyugvást talált, bár a megszokott komor témákat természetesen ezúttal sem nélkülözi.

“Miközben írtam a dalokat, éreztem, hogy valami nagyon fontos dolog történik, de ez egy annyira tudattalan folyamat számomra, hogy csak a végén eszmélek rá, mi történt, hogy mennyit mélyült a zenei világom ezzel a lemezzel. Egyben ahogy talán hallatszik is, van egy nagy adag megnyugvás a dalokban, elfogadás talán, de semmiképp nem béke. Az a folyamat erősödött tovább, ami az előző albummal indult, amiben ráeszméltem, hogy merre jártam eddig, és merre kell továbbmennem, hogyan kell elfogadnom és használnom az eddig félt és mélyen elnyomott világom. Talán érződik ebből is, hogy az egyetlen cél még mindig a saját terápiám.”

Makó valóban elég mélyre nyúlt ezúttal is: a 11 tételes albumon szó esik családi veszteségekről, de az alkotó ember szorongásainak megéneklésén túl a tőle megszokott módon reflektál a jelenkor történéséire (elnyomás, kitaszítottság) is. Sokáig úgy tűnt, nem lesz magyar nyelvű dal, de végül a Három Árva „megtalálta” Dávidot, és nem volt más választás.

“Egyetlen sora miatt kellett feldolgoznom ezt a kalotaszegi népdalt, melynek mindkét klasszikus verziója, Sebestyén Mártáé, és Agócs Gergelyé is kísérteni kezdett – olyan hatással volt rám, hogy nem szabadott elengednem. Különösen érdekes számomra a dalban egyszerre jelen lévő keresztény és okkult szál. Szépen mutatja, régen milyen természetesen lehettek jelen egymás mellett egymásnak látszólag ellentmondó világok.”

A mélyre merülések közötti három átkötő tétel – III, IIIIIIIIIIII, IIIIII – egy hidat képez a lemez eleje és vége között, és egyben egy légzéstechnikát jelképezve mutatják az utat a megnyugvás felé. A címadó és egyben záró dal, egyfajta visszalépés Makó folkzenei gyökereihez, ugyanakkor a The Devil’s Trade zenei evolúciójának is fontos mérföldköve ez a felvétel: először jelennek meg benne dobok, kanál, és kanna (Szabó Márton Nagyúr, Szabó Péter Póbácsi, és Vincze Ádám vendégszereplésével), ez a motívum szándékolt előfutára egy későbbi lehetséges zenekari felállásnak… Zeneileg rétegzettebb mint a nyitó verzió, és szövegileg is továbbhalad: megjelenik az az értelmezés a túlvilágról, mely szerint ott életünk legboldogabb pillanatait éljük majd át a számunkra legfontosabbak társaságában – egészen az örökkévalóságig.

The Call of the Iron Peakmár előrendelhető, a lemezbemutató turné a COVID miatt átkerült 2021 tavaszára.

Digital stores: https://songwhip.com/thedevilstrade/thecalloftheironpeak

Track-list
1. The Iron Peak
2. Dead Sister
3. III
4. No Arrival
5. Expelling of the Crafty Ape
6. IIIIIIIIIIII
7. Három Árva
8. Eyes in the Fire
9. IIIIII
10. Dreams from the Rot
11. The Call of the Iron Peak
Total playing time: 46:43

Linkek: 
www.facebook.com/TheDevilsTrade
www.thedevilstrade.bandcamp.com
www.youtube.com/user/mdgytdt
www.instagram.com/thedevilstrade

Jack – újabb split kiadvány!

sze, 08/26/2020 - 05:35

A napokban jelent meg az itthoni grindpunk alakulat megosztott 7” bakelitlemeze a szerb crust/hardcore Niyazov zenekarral. Amennyiben igényt tartasz rá a zenekar címén vagy Budapesten a Wave lemezboltban illetve a Drinkin Beer In Bandana Records disztrojaban jutsz hozza.

Meghallgatható – https://youtu.be/WVxDxjg1Ryk

HTTP://JACK.PUNK.HU http://www.facebook.com/jackgrindpunk http://jackgrindpunk.bandcamp.com

The Prophecy ov Sarin – “Axioma” EP premier

k, 08/25/2020 - 18:00

A Via Nocturna kiadó büszkén mutatja be a holland / lengyel Prophecy ov Sarin nevű ambient dark / black metál együttest.

Az új “Axioma” EP kiadványuk augusztus 28-án jelenik meg jevel case CD formátumban és az összes főbb digitális platformon, azonban streamként már most meghallgatható:

Az EP megrendelhető a következő címen: https://vianocturna.com/the-prophecy-ov-sarin-axioma-mcd-p-1687.html

Alább meghallgatható a “Submit” dal, amely az “Axioma” előfutára volt korábban.

Tracklist:

  1. Deus Ex Machina
  2. Submit
  3. Void
  4. In Sorrow And Solitude

A CD csak 500 példányban jelenik meg!

Bandcamp link: https://vianocturna.bandcamp.com/album/axioma

Shadowspawn – “In The Year 2525” videopremier

p, 08/21/2020 - 13:00

Mi is lehetne jobb dal hogy illusztrálja min mentünk keresztül eddig idén mint az “In the Year 2525“? Ha nem ismernéd ezt a felkavaró Zager & Evans klasszikust, akkor a SHADOWSPAWN most lehetőséget ad rá egy kiváló zenés videóval. Az “In The Year 2525” a “The Biology of Disbelief” előfutára, mely 2021 elején jelenik meg az Emanzipation Productions jóvoltából.

Video produced and directed by Shadowspawn
Music by Shadowspawn, lyrics by Zager & Evans

A dán Shadowspawn egy agresszív old-school death/thrash metál banda. A zenekar 2012 novemberében alakult. 2014-ben közzétett 4 számos promo után nem sokkal szerződést írtak alá az amerikai HPGD Productions kiadóval, ahol az első hivatalos album, az “Ashes Of Sorrow” című mű jelent meg 2015 februárjában.

Ezután lendületben maradtak és 2017 novemberében kiadták a „Hope Lies Dormant” lemezt. A kritikusok nagyon jónak találták ezt az anyagot, a neves Heavymetal.dk 2017 legjobb albumának választotta.

Ezután pedig a Shadowspawn a dán Emanzipation Productions kiadóhoz szerződött és a harmadik „The Biology of Disbelief” című albumuk itt fog megjelenni 2020-ban vagy 2021 elején.

A zenekar tagjai:
Bue T. Jensen: vokál
Nicolai Cheung: gitár
Oliver Ragnar Larsen: gitár
Kelvin Dam: basszusgitá
Danni L. Jelsgaard: dob

Web:
www.shadowspawn.dk
www.youtube.com/shadowspawnmusic
www.facebook.com/shadowspawn

OVER THE VOIDS… – Hadal

p, 08/21/2020 - 08:15

Az egyszemélyes lengyel Over The Voids… már második albumával jelentkezik. Az összes hangszert a The Fall művésznév alatt tevékenykedő úriember kezeli, aki a Medico Peste-ből lehet ismerős, de nem mellesleg, élő fellépéseken besegít az egy ideje nagy nevet szerzett honfitársainál is. Igen, a Mgła zenekarról beszélek. A nagy testvér felemlegetése természetesen nem csak ezen kapcsolat miatt indokolt, ugyanis az Over The Voids… is egészen hasonló zenei elképzelést preferál. Már első hallásra felüti a fejét a párhuzam, de kár lenne egyszerű kópiának elkönyvelni ezt az egyébként egészen jól működő muzsikát. Az Over The Voids… nagyon is tudatosan egy kicsit más ösvényen halad.

A kilencvenes évek norvég black metal-ja esszenciális módon van jelen. Zord, sötét és fagyos mizantrópia ömlik a nyakunkba, ahogy azt megszerettük annak idején. Nem is tudnék megnevezni egyetlen konkrét hatást ebből az érából. Inkább csak néhány dallamfoszlány emlékeztet időnként a Nemesis Divina-s Satyricon-ra, vagy a Transilvanian Hunger-es Darkthrone-ra. Erre jön rá egy sokkal maibbnak mondható melankolikus atmoszféra teremtés. Mivel lényegében ez a Mgła receptje is, szerencsésebb, ha inkább hozzájuk viszonyítva határozom meg a különbségeket. Számomra a legjobb kulcsszó itt az ‘egyensúly’. The Fall kiváló érzékkel balanszíroz a zabolátlan, nyers, fekete energia és a gyönyörűséges, de annál fájdalmasabb elvágyódást, veszteség érzetet keltő mélységes dallamok között. Ennek a magam részéről roppantul örülök, mert úgy vélem, sok atmoszférikus black-et játszó banda elveszíti ezt az élt a nagy “érzelemtengerben”. Itt Igazi tisztelettel ápolják a fekete fém hagyományait. Ennek megfelelően a hangszerelés sincs túlgondolva, ám néhol akusztikus betétek és tiszta énekes részek tarkítják a produkciót. A hangzás elég kásás és barátságtalan, ahogy az a black metal nagykönyvében meg van írva, de így is szépen ki lehet venni mindent. A megszólaláshoz még The Fall orgánumát is hozzávenném, mert károgás helyett egyfajta középfekvésű hörgést használ, hogy kifejezésre juttassa elkárhozott gondolatait.

Már a debüt lemezen jelen volt minden elem, de talán mostanra állt össze igazán. Az egyensúly tökéletes, már csak néhány karakteresebb, fogósabb téma kellene a teljes elégedettséghez. Ezúttal nem leszek szőrös szívű, mert kifejezetten erős lemezek tartom a Hadal-t.

Ha szereted a Mgła csapásirányát, szerintem ez sem fog csalódást okozni. Viszont, ha a honfitársak zenéjét már túlságosan polírozottnak érzed, akkor az Over The Voids.. lehet a következő választás.

Kiadó: Nordvis Produktion
Kiadás éve: 2020
Stílus: Black Metal
Weboldal: facebook.com/overthevoids

Tracklist:

  1. The pillar
  2. One commandment
  3. In the great war of nothing
  4. Witchfuck
  5. Stone vault astronomers
  6. Prodigal king
  7. A tribe with no mythology
  8. Corridors inside a glacier
  9. Thin ice

Pontszám: 8

Szerdán startol a Fekete Zaj Fesztivál

h, 08/17/2020 - 16:28

Augusztus 19-én kezdődik és négy napon át várja a komplex zenék kedvelőit a Fekete Zaj Fesztivál az idilli hangulatú Sástó partján, a Mátrában. A rendezvényt a járványhelyzetre való tekintettel kisebb létszámmal és számos óvintézkedés bevezetésével teszik biztonságossá a szervezők. A zenei programokon kívül egyre hangsúlyosabb szerepet kap a színház, az irodalom, a közösségi programok, a túrák, a gaming és a film is.

A korlátozások miatt sok fesztivál elmarad idén, a Fekete Zaj azonban pár fontos intézkedés bevezetése mellett idén is négy napon át dübörög majd a Mátra Kempingben. Bár a fesztivál eddig is alacsonyabb látogatószámmal működött, a hatóságokkal egyeztetve most a tavalyi létszám 75%-a vehet részt az eseményen; a kemping területére összesen 800 főt engednek be a stábbal és a fellépőkkel együtt, míg a Fanyűvő és a Delta színpad előtt egyszerre 500-an tartózkodhatnak. Ennek ellenőrzésére kordonok és egy karszalagba beépített chipes rendszer segítségét veszik igénybe. bejáratnál az érkezők lázát is megmérik, emellett a fesztivál területén kézfertőtlenítő és C-vitamin pontokat is találhatnak a Zajongók.

A tavaly bevezetett cashless fizetési rendszer idén is működni fog: a fesztiválkarszalagra tetszőleges összeget lehet feltölteni az erre kijelölt feltöltőpontokon, majd azzal bármelyik vendéglátó egységnél vagy boltnál lehet fizetni. A karszalagon maradt egyenleget a távozás előtt vissza lehet kérni a helyszínen, vagy a fesztivál után online.

https://www.feketezaj.hu/keszpenzmentes-cashless-fizetesi-rendszer

A Zaj a korábbi évekhez hasonlóan a zenei stílusok sokféleségét vonultatja fel, idén rendhagyó módon kizárólag magyar előadókkal. A zenei felhozatal a négy nap alatt egy izgalmas ívet bontakoztat ki: a szerdai nap a rock n’ rollosabb műfajoktól a stoner és a hardcore vonalig jut el, csütörtökön a nosztalgiáé lesz a főszerep, pénteken hangsúlyos indie és post-punk hangulatra lehet majd számítani, az utolsó estén pedig főként a doom és a darálós death metal képviselői lépnek színpadra. A fellépők között találhatjuk többek között a Gustave Tigert, az Entrópia Architektúrát, a VHK-t, a Korai Trancemissiont, a Musica Moraliát, az IDEGEN-t, az Ahrimant és a Lazerpunkot is.

https://www.feketezaj.hu/napibontas

A fesztiválon idén még hangsúlyosabb szerepet kapnak a nappali összeművészeti programok: a képzőművészeti workshopoktól kezdve a kiállításokon és színházi előadásokon át olyan izgalmas programokkal is találkozhatnak a Zajongók, mint a moduláris szintieső vagy a neon installáció, de természetesen az irodalmi és a gaming programok sem maradhatnak ki a felhozatalból. Túrázásra is lesz lehetősége a természet kedvelőinek, a délelőttöket pedig közös jógával indíthatják, akik bemelegítenének a napra.

https://www.feketezaj.hu/off-programok

Hogy az éjszakák se legyenek zajmentesek, a Vittula csapata a zenei programok után beveszi a Delta színpadot és átalakítja Vittula színpaddá: ők lesznek felelősek a hajnalig tartó táncpartikért, de az elektronikán kívül olyan nappali programokkal is készülnek, mint különböző workshopok, tetováló sátor, rádió stream egy skater kultúrát bemutató kollaboráció a Medium Skateshoppal és egyéb művészeti programok. Az első nap afterjén a rock, a metál, a punk, a poszt-punk, az EBM, a coldwave és az elektronika dominál: https://www.facebook.com/events/317091692767255/

Csütörtök éjjel egy izgalmas kollabbal találkozhatnak a Zajongók, átveszi a színpad irányítását ugyanis a Lahmacun radio: https://www.facebook.com/events/581302389218846/

A színpad harmadik estéjét a magyar kísérleti zene legaktívabb kiadója, az EXILES előadói biztosítják: https://www.facebook.com/events/3082464381872421/

A negyedik napot pedig még több elektronikával koronázzák meg, hogy még utoljára bulizhasson egy hatalmasat a közönség: https://www.facebook.com/events/1410938029109935/

A négy nap alatt a Vittula Tetováló Szalonba is várják a betérőket: https://www.facebook.com/events/423662608591982/

A megszokottnál kisebb befogadókapacitás miatt a fesztivál egy családias osztálykirándulásra fog hasonlítani, ezért az Osztálykirándulással közösen egy fesztiváljárat fog közlekedni Budapest és a Zaj között. Minden nap délelőtt 10 órakor indul egy 50 fős busz a Blaha Lujza térről, vissza pedig minden hajnalban fél3-kor lehet majd utazni. A buszúton még italt is kapnak a fesztiválozók, és kvízjátékok teszik még jobbkedvűvé az utazást.

tixa.hu/bp-zaj-jarat-2020

A Fekete Zaj elsődleges célja mindig is a közösségteremtés volt, ezért közösségi támogatói akciót és szociális pályázatot is hirdettek a szervezők. A támogatói akció keretében a 2021-es fesztivál megvalósulását lehet támogatni, illetve bérleteket is fel lehetett ajánlani azoknak, akik a válság miatt nehéz helyzetbe kerültek és anyagi okok miatt nem tudtak volna eljönni a fesztiválra. Ilyen módon 9 bérletre szóló felajánlást kapott a fesztivál, amihez a szervezők hozzátettek még ugyanennyit, így összesen 18 bérlet várja a gazdáját. A bérleteken felül a nyertes pályázók szállást és napi egyszeri étkezést is kapnak. A szociális bérletekre augusztus 17-én 12 óráig lehet pályázni.

https://www.feketezaj.hu/fz/kozossegitamogatas-2020

https://www.feketezaj.hu/szocialis-palyazat

A szervezők fontosnak tartják, hogy a járvány okozta válsághelyzetben a zeneiparban dolgozóknak munkát biztosítsanak, ezért is lesz végül – bár korlátozásokkal – megtartva a fesztivál. Azok felé viszont, akik nem dolgozhatnak a szakmájukban, szeretnék a szolidaritásukat kifejezni, ezért a fesztivál területén fel lesz állítva egy Legyen Zaj installáció; egy madzagháló, amin keresztül post-itek segítségével üzenhetünk valamit azoknak, akik a jelenlegi helyzet miatt nem dolgozhatnak zenei eseményeken.

Fekete Zaj Fesztivál

2020. augusztus 19-22. Mátra, Sástó Kemping

Négynapos bérlet elővételben 08.01.-től 18.990 Ft

Napijegyek elővételben 4990 Ft

https://www.feketezaj.hu/ https://www.facebook.com/feketezaj/ https://www.instagram.com/feketezaj/ https://tixa.hu/feketezaj2020 https://tixa.hu/feketezaj2020_szallas

The Devil’s Trade interjú

v, 08/16/2020 - 06:44

Szia Dávid! Örülök, hogy készíthetek veled interjút. A The Devil’s Trade létrejöttéről kérlek beszélj egy kicsit, mert sokan kíváncsiak lehetnek rá?

Én is örülök, hogy beszélgetünk, köszönöm a lehetőséget! 
Szeretem két időpontra datálni az indulást: az első, mikor 2014-ben megjelent a Those Miles We Walked Alone első verziója, ami még szerzői kiadás volt. Volt néhány dalom, ami nem fért egyik zenekaromba sem, köztük egy olyan is, amit még tizennyolc évesen írtam. Célom viszont semmi nem volt vele, de már a zenével sem sok. Csak szerettem volna, ha nem vesznek el ezek a dalok. Aztán a második, a valódi indulás, mikor Jakab Zoli barátom – azt hiszem 2015-ben – azt mondta, hogy csináljuk ezt komolyan. Hogy ő hitt ebben, segített nekem is elhinni, hogy van létjogosultsága a zenémnek. Az ő barátsága és menedzseri munkája nélkül sehol nem tartanék.

A régi lemezek mennyire lettek népszerűek? Szerinted megkapták azt a népszerűséget amit érdemeltek?

Pont annyi népszerűségnek örvendtek, amennyit megérdemeltek, és amennyinek meg tudtam felelni. Ez így egészséges, természetes, és így van tere a fejlődésnek. Az újabb anyagok pedig húzzák magukkal a régieket. Rajongóként nagyon izgalmasnak találom azt az utat, amit az alkotó bejár az alkotásain keresztül. Ebben nem lehet rohanni, nem lehet erőltetni. Illetve lehet persze mesterségesen generálni gyors, értéknek látszó instant tartalmat, sikernek látszó jelenlétet. Ma minden erről szól, minden ettől rohad.

Az idei évben sikerült egy nagy kiadóval szerződést kötnöd, méghozzá a Season of Mist kiadóval. Mikor és hogyan kezdtetek egymáshoz közeledni?

A The Devil’s Trade-el 2016-ban volt az első Európa turném a Crippled Black Phoenix előzenekaraként. Onnantól kezdve minden turnémon feltűnt valaki a Season Of Mist-től, de más nagy kiadóktól, fesztiváloktól is.  Ez kizárólag Zoli érdeme, én csak tettem a dolgom. A Roadburn fesztivál meghívása is így alakult. Az első ide vezető lépés az volt, hogy Zoli leszerződtetett a Doomstar Bookings koncertszervező céghez, ami az egyik vezető ügynökség az undergroundban. Innentől tényleg nem volt más dolgom, csak minél többször minél jobb körülmények közt színpadra állni, és csinálni, amihez értek. Ha jól emlékszem, az Oceans Of Slumber turné után 2019 nyarán ücsörögtem a próbateremben amikor Zoli hívott, hogy épp Michael Berberian-nel (A Season Of Mist főnöke) beszélt, és fel kéne vennem három új dalt, mert meghallgatná. Ekkor az előző lemezem, ami a Golden Antenna kiadónál jelent meg, még nem volt egy éves sem. Volt egyetlen kész új dalom, és néhány ötlet szintű téma. Innentől nagyon felpörögtek az események. Miután kiderül, hogy kiadják az új lemezt, el kellett vonulnom a hétköznapokból, hogy csak ezzel tudjak foglalkozni. Novemberben már fel volt véve az album első verziója, Borbás Robi is elkészült a borítóval, januárban pedig leadtuk a kiadónak.

Így most milyen lehetőségek nyílnak meg előtted?

Az a legnagyobb különbség, hogy egy sokkal nagyobb és erősebb apparátus áll a produkció mögött, aminek segítségével sokkal több embert ér el a zeném, és komolyabban veszik a produkciót. A Season Of Mist neve eleve biztosíték a minőségre, és arra is, hogy olyan produkcióval találkozhat a promóter, újságíró, ügynökség, zenerajongó, ami adott esetben túllép a műfaji határokon. Elég csak a Thy Catafalque-ra gondolni. De ugyanígy működik a Doomstar Bookings is. Ezen kívül egyrészt hatalmas biztonságérzetet ad, hogy ilyen cégek állnak mögöttem, másrészt még nagyobb a motiváció a fejlődésre.

Természetesen ha van új szerződés, akkor van új lemez is, ami augusztusban jelenik meg náluk. Én úgy gondolom, hogy nagyon jól sikerült a ‘The Call of the Iron Peak’ című mű, talán az eddigi legjobb! Kérlek mondd el a legfontosabbakat róla!

Én nem éreztem nagy lépésnek a What Happened To The Little Blind Crow-hoz képest, hiszen így, hogy ennyire kevés idő telt a két lemez közt, nyugodtan beszélhetnénk folytatásról is. Ráadásul azzal, hogy ilyen sok idő telt el a felvétel és a megjelenés közt, plusz a karantén sem segített sokat, eléggé el is távolodtam az anyagtól. Az első visszajelzések viszont nem túl visszafogottan jelzik, hogy sikerült egy újabb szintre emelni a már létrehozott zenei világot. Annyira gyorsan történt a lemez megírása és felvétele, hogy kicsit olyan, mintha nem is velem történt volna. Miközben írtam a dalokat, és főleg az Alpok béli időszak alatt éreztem, hogy valami nagyon fontos dolog történik, de a dalírás annyira tudattalan folyamat számomra, hogy csak a végén eszmélek rá mi történt. Ez a ráeszmélés a jelenlegi helyzetben idő és koncertek híján elmaradt, így most, ahogy tanulom újra a dalokat és érkeznek az első kritikák, reakciók, döbbenek rá, hogy mennyit mélyült a zenei világom ezzel a lemezzel. Egyben ahogy talán hallatszik is, van egy nagy adag megnyugvás a dalokban, elfogadás talán, de semmiképp nem béke. Az a folyamat erősödött tovább, ami az előző lemezzel indult, amiben ráeszméltem, hogy merre jártam eddig, és merre kell továbbmennem, hogyan kell elfogadnom és használnom az eddig félt és mélyen elnyomott világom. Talán érződik ebből is, hogy az egyetlen cél még mindig a saját terápiám.

Mit mondott a kiadó amikor meghallotta a számokat? Szerinted mi fogta meg őket leginkább? 

Nagyon szeretik, de nem tudom, hogy éreztetnék-e velem, ha nem szeretnék.

Kik voltak a segítségedre és miben segítettek?

Van egy maroknyi ember körülöttem, akik segítenek ebben az egészben. Elsősorban Szofi a párom, Zoli a menedzserem. Nélkülük teljesen el lennék veszve, és csak a brazil jiu-jitsuval tenném magam és másokat még jobban tönkre. Ezen kívül Szabó Márton Nagyúrral és Szabó Péter Póbácsival elválaszthatatlanok vagyunk. Remélem, azzal, hogy ragaszkodom hozzájuk, segítek nekik is előrébb lépni abban, amiben annyira tehetségesek. Marci az állandó hangmérnököm, Póbácsi pedig a klipjeimet forgatja, és amikor csak tud, fotóz. Egy kicsi és nagyon összetartó, támogató közösség részei vagyunk, nyolc-tíz emberről van szó, akik olyan zenekarok tagjai mint a Havária, Igor, Torn From Earth, Ghostchant, Cudi Purci és a Phoenix Music stb. Ők mind hatalmas segítség, és ezekben az időkben különösen szerencsésnek mondhatom magam, hogy van egy mindentől és mindenkitől független szerető közeg, aminek része lehetek.

Talán a sötét Folk / Blues állhat hozzád legközelebb. Idehaza nem sokan játszhatnak ilyet, de még külföldön sem túl gyakori. Milyen jelzőket mondanál a zenédről? Mit mondanak a zenehallgatók, mit szeretnek a The Devil’s Trade zenéjében?

Mindig bajban vagyok, ha nekem kell körülírni a zeném. Sötét, nehéz, de nem depresszív. Szomorú, de nem lehúzó. Azok szeretik, akik nem a könnyed kikapcsolódást keresik, és általában olyanok akik tudnak azonosulni az elszigetelődéssel, magánnyal, és az önmagukba merüléssel. Ez nem egy szájharmonikázgató kockás inges “madáchtéri” folk blues projekt. Sőt nagyon igyekszem ettől távol tartani magam. Szerintem a blues az első lemezt leszámítva elég messze esik már tőlem.

Milyen formátumokban jelenik meg az album? Neked milyen kérésed volt a kiadványokkal kapcsolatban?

A legfontosabb a vinyl. Ezen kívül CD-n és az összes streaming felületen is megjelenik. Semmilyen kérésem nem volt. Olyan vagyok, mint egy türelmes gyerek a vidámparkban. Ha rendesen viselkedek, amire lehet, úgyis felültetnek.

Szerencsére a kiadó a koncertekben is segít, így összehoztak egy remek turnét, ami sajnos a koronavírus miatt eltolódott, de minden bizonnyal létre fog jönni. Mennyire lesz nagyszerű dolog ez? Mit ígérsz a budapesti koncertre látogatóknak, ami áprilisban lesz?

A turnékat nem a kiadó, hanem Zoli és a Doomstar szervezi, és már nem csak ez van újra kötve, hanem több turné is szerveződik jövőre. Nem ígérek semmit, ha nem baj, így is rettenetesen feszült vagyok a turnék hazai állomásain.

Jelenleg hány zenekarban zenélsz még? Hogyan sikerül mindenhol a maximumot kihoznod magadból?

Jelenleg nincs másik aktív zenekarom. Biztos engem is az segít, hogy “Edzőtáborokban és öltözőkben töltöttem a fél életem”…

Milyen jövőképet képzelsz el? Mit lehet ebből elérni, megvalósítani?

Ha van még bennem dal, azokat felvenni, megjelentetni, minél többet koncertezni. Megcsinálni a TDT zenekari verzióját is. Ha ez mind megvalósul, boldog leszek. Az olyan álmok, mint a Roadburn és a Season Of Mist sem volt kitűzött cél, hiszen nem hittem, hogy valaha a közelükbe kerülök. Csak teszem a dolgom, és megpróbálok eleget tenni annak, amit a zeném lehetőségként elém tár.

Köszi az interjút. Tényleg nagyon jó amit csinálsz!

Én is köszönöm, hogy beszélgettünk! Nagyon örülök, hogy tetszik!

Facebook event: https://www.facebook.com/events/313295493054245

www.facebook.com/TheDevilsTrade www.thedevilstrade.bandcamp.com www.youtube.com/user/mdgytdt www.instagram.com/thedevilstrade

No Obligation – megjelent a hetedik szám!

szo, 08/15/2020 - 05:32

A No Obligation főszerkesztő Hajas küldte nekünk:

”Megjelent a No Obligation hetedik száma, Agnostic Front címlappal, mivel Roger Miret énekes egy nagyon súlyos interjút adott nekem. Ezen kívül Crypt Sermon, Psychotic Waltz és Queensryche interjúk is olvashatóak benne, valamint egy Warrel Dane életrajz. Ezúttal három régi heavymetal.hu interjút mentettem meg az enyészettől, amelyek az alábbiak: Agnostic Front, Black Breath és Burzum. Az Agregator főnök Mikus Tamás egy laza kis, nyolcoldalas (!) interjút adott ehhez a számhoz, és persze a szokott rivatok sem hiányoznak: Lemezkritikák, alapművek, könyves írások, koncertbeszámoló (Slayer a Download-on) és merengő. A cucc megvásárolható a CD Pincében (épp néhány órája vittem le), valamint néhány napig (maximum jövő hétfőig) lehet rendelni belőle a noobligationfanzine@gmail.com címen.”

Oldalak

Rockhírock

  • 2020, szeptember

    Lee Kerslake prosztatarákban szenvedett, hetvenhárom éves korában érte a halál – adta hírül a BBC.

    A dobos játszott a Black Sabbath

  • 2020, augusztus

    Fortepan/Urbán Tamás

    „Kellett, hogy valami jöjjön, történjen velem…” - emlékeim a Fekete Bárányok-koncertről

    Egy átlagosnak ígérkező szombat reggelre ébredtem 1980

  • 2020, augusztus

    1983 augusztusában mutatták be az István, a király c. rockoperát, Budapesten a városligeti szánkózódombon. Ez a hely a bemutató előtt rendezvényre, illetve színpadi előadásra nem adott teret és a

  • 2020, augusztus

    Nyolcszázmilliós lemezeladásával ma is a Beatles a legsikeresebb együttes. Zenei stílusuk világszerte számos zenészt inspirált.
    Kezdeti népszerűségüket elsősorban a lázadásnak, az „ellenkultúra” megtestesítésének köszönhették.

  • 2020, július 26

    73 éves korában meghalt Peter Green, aki a Fleetwood Mac alapítója és gitárosa volt, de a zenekar legsikeresebb korszaka idején már nem volt tagja az együttesnek. Green (eredeti nevén Greenbaum)

Oldalak